شعرخوانی نادر احمدی «به لحن شیدایی»

 

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: ویژه‌برنامه «به لحن شیدایی» برای پاس‏داشت تلاش‏های ادبی شاعر نام‌آشنای افغانستان، نادر احمدی برگزار می‌شود.

خانه ادبیات افغانستان، پنج‌شنبه 20 سنبله (شهریور) 1393 میزبان نادر احمدی، شاعر «مردان برنو» و «گل‌های پیراهن سارا»ست و محمدسرور رجایی، شاعر و معاون خانه ادبیات افغانستان در نشست «به لحن شیدایی» درباره آثار این شاعر سخن می‌گوید.

نادر احمدی در سال ۱۳۴۴ خورشيدی در شهرستان جاغوری از ولایت غزنی به دنيا آمد. تعليمات ابتدايی را در زادگاه خود  فرا گرفت و در نوجوانی راه مهاجرت در پيش گرفت و راهی ايران شد. احمدی تحصیلات حوزوی خود را در ایران آغاز کرد و در این دوران با مجله «دُرّ دری» همکاری می‌کرد. سپس در دهه 1380 به استرالیا کوچید. تاکنون دو مجموعه شعر با نام‌های «مردان برنو» و «پیراهن گل سارا» از وی منتشر شده است.

nekodasht nader ahmadi 21.6 (8)

در نشست هفتگی خانه ادبیات افغانستان، ابتدا کلاس ویرایش و نگارش در ساعت 16 عصر با تدریس صادق دهقان برگزار می‌شود. سپس این نشست با برگزاری کارگاه شعر خانه در ساعت 17 با محوریت نقد و بررسی اشعار عارف حسینی (منتشرشده در تماشای یک) ادامه می‌یابد. بخش سوم این برنامه از ساعت 18 تا 19 به شعرخوانی شاعران، سخنرانی رجایی و شعرخوانی نادر احمدی اختصاص دارد. نشست‌های هفتگی خانه ادبیات افغانستان در تالار امیرحسین فردی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، تقاطع حافظ برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان به ادب، هنر و فرهنگ افغانستان آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن