شب بیست و چهارم «شب‌های کابل» زمستانی می‏شود.

شب بیست و چهارم (شبهای کابل)روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: بیست و چهارمین شب از «شب‌های کابل» با عنوان «شب شعر زمستان» اختصاص به شعر خوانی شاعران افغانستان یافته است. قرار است در این محفل ادبی محمدشریف سعیدی شاعر نام آشنای افغانستان، سید رضا محمدی و شاعران کابل شعرخوانی نمایند.

محمدشریف سعیدی، به تازگی جایزه بورسیه پاییزی بنیاد نویسندگان سوئد را در دهم دسامبر ۲۰۱۳ برابر با ۱۹ قوس (آذر) ۱۳۹۲ از جسپیر سودیرستروم  نمایندۀ هیئت مدیره بنیاد نویسندگان سوئد دریافت کرده است.

سعیدی، شاعر و مترجم معاصر کشور با گزیده شعر «خواب عمودی» در این رقابت شرکت کرده بود، او از میان ۱۰۵۹ نامزد، برنده بنیاد نویسندگان سوئد شد و بورسیه پنجاه هزار کرونی (هشت هزار دالری) آن را به دست آورد.

همچنین قرار است  در این محفل ادبی از مجموعه شعر محمدشریف سعیدی با عنوان (خواب عمودی) که توسط انتشارات تاک منتشر شده است با حضور شاعر کتاب و دیگر شاعران فرهنگیان رو نمایی شود.

 خانه ادبیات افغانستان در کابل این برنامه را با همکاری دانشگاه ابن سینا، مرکز تعاون افغانستان، روزنامه جامعه باز، انتشارات تاک، خانه فرهنگ افغانستان و بنیاد مهرگان عمران، روز جمعه 6 جدی (دی) 1392 در تالار همایش‌های ابن سینا برگزار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن