رونمایی از چندین کتاب در هفتمین جشن واره ادبی قند پارسی

مدیر خانه ادبیات افغانستان در ایران از برپایی مراسم رونمایی از چهار عنوان کتاب از تولیدات ادبی شاعران و نویسندگان افغانستان در حاشیه برپایی هفتمین جشنواره ادبی قند پارسی در تهران خبر داد.
محمد سرور رجایی، مدیر خانه ادبیات افغانستان در ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره ادبی قند‌پارسی ویژه تولیدات ادبی شاعران و نویسندگان افغانستان در روزهای 13 و 14 اسفند ماه سال جاری در حوزه هنری اظهار داشت: در این دوره از جشنواره و برای نخستین بار پس از شش دوره برگزاری، خروجی‌های جشنواره قبلی به صورت مکتوب و در قالب 2 کتاب منتشر می‌شود و در کنار آن دو کتاب دیگر از تولیدات جشنواره امسال نیز رونمایی خواهند شد. وی ادامه داد: مجموعه‌ای از اشعار و داستان‌های برگزیده جشنواره ششم با همکاری انتشارات سوره مهر در دست انتشار قرار گرفته است که عناوین «طعم کوچکی از باران» و «یک پیاله چای با آروزی کوچک» را به روی خود دارد.

رجایی افزود: دو کتاب دیگر نیز همزمان با این جشنواره رونمایی خواهد شد که نخستین کتاب با عنوان «در قاب آیینه» به مجموعه مصاحبه‌های محمد واصف باختری از شاعران فارسی‌زبان نامدار افغانستان اختصاص دارد که مراسم تجلیل از وی در جشنواره امسال برگزار می‌شود. کتاب دوم نیز به مناسبت بزرگداشت شهر غزنی در این جشنواره با عنوان «تماشای باغ فیروزه‌ای» تدوین شده است که شامل گزیده اشعار  کلاسیک شاعران افعانستان درباره این شهر است.

مدیر خانه ادبیات افغانستان همچنین گفت: در هفتمین جشنواره قند پارسی بیش از ۱۷۰ هنرمند در دو بخش شعر و داستان با هم به رقابت پرداختند و آثار توسط داوران ایرانی و افغانستان در دو مرحله داوری شد. در بخش شعر آثار رسیده توسط سه نفر ازشاعران افغانستان و دو نفر ازشاعران ایران داوری شد که از داوران افغانستانی می‌توان به محمد کاظم کاظمی، پرتو نادری و شریف سعیدی و از داوران ایرانی نیز می‌توان به اسماعیل امینی و هرمز علی پور اشاره کرد. در بخش داستان نیز محمد حسین محمدی، خالد نویسا و مریم محبوب از افغانستان و مجید قیصری و ابوتراب خسروی از ایران این آثار را داوری کردند.

به گفته رجایی در این دوره از جشنواره قند پارسی و در بخش داستان، سه برگزیده به عنوان نفرات اول تا سوم و چهار نفر به عنوان شایسته  تقدیر و در بخش شعر نیز در دو بخش شعر آزاد و شعرکلاسیک در هر بخش سه برگزیده و چهار نفر شایسته  تقدیر خواهند شد.

‫2 نظرها

  1. با سلام و تشکر بابت تمام زحمات فراوان شما در حوزه ی ادب پارسی
    میخواستم بدانم که شرکت در این جشنواره برای عموم علاقمندان آزاد میباشد یا نه؟چون بسیار علاقمند به حضور در این جشنواره میباشم.

    1. با سلام خواهرگرامی
      بله شرکت دراین جشنواره برای عموم آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن