دومین روز از هفتمین جشن‌واره ادبی «قند پارسی»

قند پارسی

دومین روز ازهفتمین جشنواره ادبی قند پارسی در روز چهارشنبه ساعت 3 ، مورخ 14/12/92 در سالن سوره حوزه هنری با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری محترم جناب آقای محمد مهدی میرزائی آغاز شد.

در ادامه برنامه، سرود ملی دو کشور افغانستان و ایران و هم چنین کلیپ افتتاحیه جشنواره پخش شد.

15:30 بعداز ظهر

esmael_aminiداکتر اسماعیل امینی شاعر و داور نهایی بخش شعر جشنواره ادبی قندپارسی نکاتی را درباب شعر و نقد شعر بیان کردند که این مطالب به اختصار چنین است: این مشکلی که رسانه هابرای شعر پیش آورده اند، این دانست که دیگر مخاطب مجالی برای فکر ندارد.این سطحی بودن مخاطب بر سلیقه آفریننده اثر تاثیر میگذرد. وی همچنین اظهارداشتند: ذائقه مخاطب رسانه های جدید نمیتواند معیار ارزیابی اثر ادبی  باشد؛ زیرا جنس این رسانه ها جنس تامل و ژرف نگری نیست. وی اضافه کرد یک شیوه جدیدی از نقد نویسی  باب شده که به نظر عمیق می آید، اما چیزی نیست غیر از لفاظی و تکرار. اکثر این نقدها وضوح ندارند و مشکلی از شاعربرطرف نمیکنند.

ساعت 15:40

در ادامه جناب آقای امان الله میرز ایی، شاعر مهمان از مشهد و سرکار خانم مریم حسینی شاعر مهمان از قم و عضو انجمن ادبی و فرهنگی کلمه به خوانش شعر پرداختند و سپس خانم فاطمه خالقی داستان خود را خواندند.

16:00

مریم احمدی شاعر جوان تهرانی و حسن جعفری شاعر مهمان از اصفهان به شعرخوانی و امید حق بین داستانویس مهمان از کابل به داستان خوانی پرداختند.

محمد کریمی، شاعر تهرانی  و علی رضایی نیز از مهمانان کابل به شعر خوانی پرداختند. سپس محسن سعیدی مسئول انجمن ادبی کلمه، غزلی به خوانش گرفت. جعفر واعظی، منصوره خلیلی، سیدمهدی ابوالقاسمی، کبری حسینی و سید روح الله محسنی از دیگر شاعرانی بودند که در این بخش به شعرخوانی پرداختند.

درپایان بخش اول برنامه، عارف جعفری به اجرای موسیقی زنده پرداخت ودو ترانه به نام های «قسم» و «در آن نفس که بمیرم» را اجرا کرد. سپس مهمانان به  صرف پذیرایی و بازدید از نمایشگاه کتاب و عکس پرداختند.

 esmael_amini02

اسماعیل امینی – شاعر و داور جشنواره

 qande7parsi02

سرکارخانم زهرا زاهدی – مجری بخش اول روز دوم جشنواره هفتم قند پارسی

khosro_abotorab01

ابوتراب خسروی- داستان نویس و داور ایرانی  بخش داستان

qande7parsi01

qande7parsi03بدون شرح!

arefjafariبخش اول روز دوم با اجرای عارف جعفری پایان یافت

بخش دوم روز دوم به نکو داشت واصف باختری اختصاص دارد

عکس ها از: فاطمه حسینی و جلال محمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن