خدمات تابش به ادبیات انقلاب اسلامی بیش از ادبیات افغانستان است

گفتگوی محمدسرور رجایی با خبرگزاری فارسمحمد سرور رجایی مدیر خانه ادبیات افغانستان در ایران در گفت‌گو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، درباره اخراج قنبرعلی تابش  شاعر و طلبه افغانستانی از دانشگاه علامه طباطبایی گفت: من از روزهای اول در جریان اتفاقی که برای ایشان افتاد بودم و پیگیری‌هایی هم انجام دادیم و امیدواریم این قضیه به صورت مسالمت آمیز حل شود.

وی افزود: باور من این است که شاعران و نویسندگان افغانستان که در فضای فرهنگی ایران حضور داشته‌اند و سال‌ها با فرهنگیان ایران رفاقت داشته‌اند،‌ متعلق به منطقه جغرافیایی خاصی نیستند که بتوان آنها را از آنجا اخراج کرد. اینها متعلق به منطقه زبان فارسی هستند و امثال قنبرعلی تابش بیش از اینکه به ادبیات افغانستان خدمت کرده باشند به ادبیات انقلاب اسلامی خدمت کرده‌اند.

رجایی اظهار داشت: متاسفانه سیاست‌های غلط به این ارتباطات لطمه می‌زند و باعث آسیب وارد شدن به یگانگی زبان و اشتراکات دینی و فرهنگی ما می‌شود و باید این نگاه‌های سلیقه‌ای چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت در میان ارتباطات ما حذف شود چون به نفع اشتراکات ما نیست بلکه به ضرر ما است.

مدیرخانه ادبیات افغانستان در ایران گفت: فرهنگیان افغانستان از ابتدای دوران دفاع مقدس در دفاع از مرزهای ایران حضور داشته‌اند و این یگانگی به جایی رسیده است که ما به خون شریکی با هم رسیده‌ایم و چنین رفتارهایی روا نیست.

رجایی اظهار داشت: قنبرعلی تابش در طی این سال‌ها کارهای بسیار شایسته‌ای برای ادبیات انقلاب اسلامی انجام داده است و اگر از او قدردانی نمی‌شود، ‌شایسته نیست که او را دلشکسته کنند و با سنگ انداختن میان فرهنگیان ایران و افغانستان ما را از هم جدا کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن