خانه ادبیات افغانستان برگزار می‌کند: روایت لاله کوهی؛ عصری با زهرا حسین‌زاده

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: «روایت لاله کوهی»، نام برنامه‌ای ادبی است که خانه ادبیات افغانستان با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، پنج‌شنبه 29 خرداد (جوزا) 1393 در تهران برگزار می‌کند.

«روایت لاله کوهی»، ویژه‌‌برنامه‌ای است که در آن، محمدسرور رجایی، شاعر، روزنامه‌نگار و معاون خانه ادبیات افغانستان؛ شوکت‌علی محمدی، شاعر و نویسنده و زهرا زاهدی، شاعر درباره تلاش‌های ادبی زهرا حسین‌زاده، شاعر معاصر کشور سخن می‌گویند.

زهرا حسین‌زاده در 21 بهمن (دلو) 1358 در شهرستان لعل و سرجنگل از توابع استان غور به دنیا آمد و از آغاز مهاجرت تا کنون در مشهد سکونت دارد. این دانش‌آموخته كارشناسي ارشد فلسفه و كلام از اواخر دهه 1370 به دنیای ادبیات گام نهاد و تا کنون دو گزیده شعر «نامه‌اي از لاله كوهي» و «پلنگ در پرانتز» از او منتشر شده است. گزیده شعر «دو پاره شمايل بر پوست گوزن» نیز از این بانوی غزل‌سرا آماده انتشار است.

 

حسین‌زاده در مؤسسه «دُرّ دَری» در مشهد فعالیت می‌کند و عضو هیئت تحریریه خط سوم است. به جز آن، در مجله‌های حکایت و المصطفی عضویت دارد. پیش‌تر از آن، در دوره‌ای نیز مسئولیت انجمن شاعران و نویسندگان جوان را در دفتر هنر و ادبيات مقاومت افغانستان بر عهده داشته است. این شاعر در چندین دوره جشن‌واره ادبی قند پارسی، جشن‌واره شب‌های شهریور، جایزه صلح سیمرغ، جشن‌واره بین‌المللی فرهنگی ـ تبلیغی طوبی، جشن‌واره شعر رضوی و جشن‌واره شعر عاشورایی، رتبه‌هایی به دست آورده است. حسین‌زاده به جز فعالیت ادبی، مدرّس زبان و ادبيات فارسي، ادبيات عرب، دين و زندگي، منطق، مكتب‌های ادبي و تاريخ اديان در حوزه‌هاي علميه و مدارس خودگردان مهاجران است.

در نشست بررسی فعالیت‌های ادبی حسین‌زاده، افزون بر برپایی کارگاه شعر و شعرخوانی که روند عادی نشست‌های هفتگی خانه است، خود شاعر نیز شعر خواهد خواند. این برنامه از ساعت 17 تا 19 پنج‌شنبه 29 خرداد (جوزا) 1393در تالار اندیشه 2 حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، تقاطع حافظ برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن