جشن ده سالگی خانه ادبیات افغانستان برگزار شد

جشن ده سالگی خانه ادبیات افغانستانبه گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، در این مراسم افرادی چون محسن مونی شریف، مرتضی سرهنگی، علیرضا قزوه مدیر مركز آفرینش های ادبی، محمد حسین جعفریان شاعر و مستند ساز، محمد سرور رجایی مدیر خانه ادبیات افغانستان، هادی سعیدی كیاسری رییس كانون ادبیات ایران، سعید بیابانكی مدیر دفتر ترانه و سرود حوزه هنری، علیرضا لبش شاعر و محمد سرور مولایی حضور داشتند.
در مراسم سالگرد تاسیس خانه ادبیات افغانستان علاوه بر سخنرانی علیرضا قزوه، محمد سرور رجایی و محمد سرور مولایی، تعداد زیادی از شاعران افغانی اشعار خود را برای حاضران قرائت كردند. در این میان سعید بیابانكی و علیرضا لبش نیز با اشعار طنز و جدی خود حاضران را به وجد آوردند.
قزوه در این مراسم خاطرنشان كرد: طی دورانی كه در شرایط خیلی خوبی از لحاظ بودجه فرهنگی نبوده ایم سعی كردیم تا چیزی از فعالیت های خانه ادبیات افغانستان كم نشود و حتی به این فعالیت ها اضافه كردیم و البته منتی هم نیست  چرا كه برای زبان خودمان هزینه كرده ایم.
محمد سرور رجایی مدیر خانه ادبیات افغانستان در این مراسم گفت: امیدواریم روزی فرابرسد تا چنین جشنی را در شهر كابل برگزار كنیم تا در آنجا ما میزبان ایران باشیم .
محمد سرور مولایی دیگر سخنران این مراسم گفت: اهالی خانه ادبیات افغانستان بدانند كه در داخل و خارج كشور به عنوان نهادی موثر پذیرفته شده اند و این پذیرش توقع اهالی ادبیات را بالاتر برده است.
در این جشن آلبوم “گل بادام” با صدای عارف جعفری و علی ضرغام رونمایی شد.
همچنین گروه سرود “نوای آشنا” با اجرای خواهران اكرمی برای حاضران قطعه شعری را خواندند.
در پایان این مراسم خانه ادبیات افغانستان از اعضا و همكاران خود همچون دكتر محمد صادق دهقان، عارف جعفری، محمد حسین فیاضی، علی مدد رضوانی، زهرا زاهدی، محمد جعفری ، سارا محمدی و… تقدیر كرد.

منبع: پایگاه خبری حوزه هنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن