با رونمایی از پنج اثر ادبی جدید بزرگ‌داشت «روز جهانی داستان کوتاه» در کابل برگزار می‌شود

روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: خانه ادبیات افغانستان برای چهارمین سال پیاپی، بزرگ‌داشت «روز جهانی داستان کوتاه» را این ‌بار هم‌زمان در کابل و تهران برگزار می‌کند.

شکور نظری، مدیر دفتر خانه ادبیات افغانستان در کابل در گفت‌وگویی با روابط عمومی، از برگزاری «روز جهانی داستان کوتاه» در کابل خبر داد. به گفته وی، خانه ادبیات افغانستان امسال برای چهارمین سال پیاپی، بزرگ‌داشت «روز جهانی داستان کوتاه» را در کابل برگزار می‌کند.

مدیر دفتر کابل خانه ادبیات افغانستان در این باره افزود: «خانه ادبیات سه سال است که «روز جهانی داستان کوتاه» را با حضور کارشناسان و داستان‌نویسان افغانستانی در کابل برگزار کرده است و امسال این رویداد ادبی را روز پنج‌شنبه، 30 دلو (بهمن) 1393 در کابل تجلیل می‌کند».

Rooz Jahani Dastan Kootah - kabul - Copy

نظری در توضیح برنامه‌های «روز جهانی داستان کوتاه» در کابل گفت: «عبدالواحد رفیعی و حبیب صادقی، دو داستان‌نویس معاصر در این روز سخنرانی می‌کنند و نازیلا نجوا و هادی مروج، دو داستان‌نویس جوان کشور هم داستان می‌خوانند».

به گفته مدیر دفتر کابل خانه ادبیات، در این نشست ادبی، کتاب‌های «به وقت بخارا» نوشته وسیمه بادغیسی، «صدای پای شکستن» نوشته یزدان هدیه ولی (صاعقه)، «روایت آینه» نوشته عزیزالله نهفته، «بودا جریمه شد» سروده داوود حکیمی و «گونه‌های سرخابی» مجموعه شعر حکیمه عارفی به طور هم‌زمان رونمایی می‌شوند. این کتاب‌ها را انتشارات تاک منتشر و به بازار فرهنگ افغانستان روانه کرده است. اجرای موسیقی بخش دیگری از برنامه‌های خانه ادبیات افغانستان برای گرامی‌داشت «روز جهانی داستان کوتاه» در کابل است.

بزرگ‌داشت «روز جهانی داستان کوتاه» در کابل، ساعت 14 پنج‌شنبه30 دلو (بهمن) 1393 در تالار همایش‌های دانشگاه ابن سینا در کارته سه کابل برگزار می‌شود. خانه ادبیات افغانستان این همایش را با همکاری روزنامه جامعه باز، مؤسسه تعاون، بنیاد مهرگان عمران، دانشگاه ابن سینا، خبرگزاری بُخدی، خانه فرهنگ افغانستان و انتشارات تاک برگزار می‌کند. حضور علاقه‌مندان به ادب، فرهنگ و هنر در این نشست، آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن