با حضور داستان‌نویسان برجسته افغانستان و ایران گرامی‌داشت روز جهانی داستان کوتاه در تهران برگزار می‌شود

 روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان: داستان‌نویسان برجسته افغانستان و ایران امسال در کنار هم از «روز جهانی داستان کوتاه» در تهران تجلیل می‌کنند.

خانه ادبیات افغانستان نیم‌دهه است که بزرگ‌داشت روز جهانی داستان کوتاه را در کابل، تهران و اصفهان برگزار می‌کند. این بار، بزرگ‌داشت روز جهانی داستان در تهران با حضور داستان‌نویسان دو کشور افغانستان و ایران برگزار می‌شود و در آن، داستان‌نویسان جوان افغانستانی و ایرانی داستان می‌خوانند. هم‌چنین محمداعظم ره‌نورد زریاب، حسین فخری و جواد جزینی از نویسندگان برجسته افغانستان و ایران درباره تحولات ادبیات داستانی در دو سرزمین سخن می‌گویند.

زریاب و فخری، هر دو از پیش‌کسوتان ادبیات داستانی در افغانستان به شمار می‌روند که سال‌هاست در عرصه داستان‌نویسی قلم می‌زنند. «چار گرد قَلا گشتم» نوشته زریاب و «خروسان باغ بابر» اثر فخری در سال جاری، برنده جایزه ادبی «جلال آل احمد» در ایران شدند. «چار گرد قَلا گشتم» را انتشارات تاک و «خروسان باغ بابر» را خانه ادبیات افغانستان منتشر کرده‌اند.

این همایش از ساعت 15 تا 18 پنج‌شنبه 21 بهمن (دلو) 1395 در سالن امیرحسین فردی واقع در حوزه هنری تهران برگزار می‌شود که در خیابان سمیه، روبه‌روی دانشگاه امیرکبیر قرار دارد. شرکت برای همه علاقه‌مندان به فرهنگ مشترک افغانستان و ایران آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن