استقبال شاعران و نویسندگان افغانستانی از «قند پارسی» غافل گیرکننده بود

خبرگزاری تسنیم: دبیر جشنواره ادبی «قند پارسی» گفت: مشکلات مالی همیشه وجود داشته است اما دوستان اجراکننده این جشنواره با عشق و علاقه بسیاری این حوزه جلو بردند حتی در برخی موارد از درآمد شخص خودشان هزینه کردند.

محمدسرور رجایی؛ دبیر هفتمین جشنواره ادبی «قند پارسی» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، درباره مسائل برگزاری این جشنواره گفت: در حالی که ما مسائل اجرایی جشنواره را از حدود شش ماه پیش آغاز کردیم اما پس از فراخوان با حضور گسترده بیش از 700 اثر رسیده، غافلگیر شدیم.

وی افزود: با اینکه ما در تهران نه دفتری داریم و نه مکانی که از طریق آن بخواهیم مسائل جشنواره را پیگیری کنیم، باز هم این استقبال برای ما غافلگیر کننده بود.

وی با اشاره به نحوه انتخاب داوران این جشنواره گفت: هماهنگی های ما با داورانی با سلائق و افکار مختلف صورت گرفته تا اینکه شائبه‌ای برای شرکت‌کنندگان بوجود نیاید.

وی ادامه داد:‌ خدا را شکر که تا الان هیچ مشکل خاصی در  راه اجرای جشنواره نداشته‌ایم، البته مشکلات مالی همیشه وجود داشته است اما دوستان اجراکننده این جشنواره با عشق و علاقه بسیاری این حوزه جلو بردند حتی در برخی موارد از درآمد شخصی خودشان هزینه کردند.

دبیر هفتمین جشنواره ادبی «قند پارسی» تصریح کرد: حوزه هنری در اجرای این جشنواره بسیار به ما کمک کردند و فضا و امکانات لازم را در اختیار ما قرار دادند، لازم است از آنها و تمام کسانی که دوست داشتند به ما کمک کنند اما شرایطش پیش نیامده بود تشکر کنم.

وی با اشاره به برنامه ویژه تقدیر از استاد واصف باختری گفت: استاد باختری با وجود نمایش ارادت بسیاری که به این جشنواره با ارسال پیام تصویری نشان داده‌اند اما بدلیل بیماری و سکونت در ایالات متحده توانایی حضور در این جشنواره را ندارند.

رجایی با اشاره به برگزاری بزرگداشت شهر غرنه در جشنواره امروز گفت: چه در افتتاحیه و چه در اختتامیه شاعران ایرانی مانند محمدمهدی سیار، میلاد عرفان‌پور و دیگران همراه با شاعران افغانستانی از شهرهایی مانند اصفهان، مشهد، قم و یزد به شعرخوانی خواهند پرداخت.

رجایی تصریح کرد: امشب بعد از صرف شام شب شعری با حضور شاعران ایرانی و افغانستانی برگزار خواهد شد، هم چنین فردا صبح در هتل محل اسکان مهمانان این جشنواره  نشستی صمیمانه بین شاعران و نویسندگان افغانستانی برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: در بخش شعر، اسماعیل امینی و در بخش داستان ابوتراب خسروی به نمایندگی از داوران سخنرانی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
بستن